15min: Paulius Sviklas

Kokia mintis ateina į galvą išgirdus frazę „korėjietiškas automobilis“? Nedidelis, nebrangus hečbekas, „irklinis“ galinių langų pakėlimo mechanizmas ir garsūs keleivių šūksniai važiuojant 100 km/val., nes kitaip susikalbėti neįmanoma? „Baikit, nemanau“, – pasakė jungtinis KIA ir „Hyundai“ koncernas prieš gerą dešimtmetį ir pradėjo vieną po kito štampuoti automobilius. Ne tuos, kuriems pritaikomi „Fiat“ anekdotai, bet tuos, kurie kokybės bandymuose varžosi su „Toyota“, o dizaino apdovanojimuose – su „Alfa Romeo“.

Prieš kelerius metus „Hyundai“ pristatė „Genesis“ kupė, o po to – taip pat pavadintą sedaną. Tada pamatė, kad prabangus ir greitas automobilis nelabai dera su „Hyundai“ prekiniu ženklu, tad korėjiečiai „Genesis“ padarė atskiru gamintoju. Panašiai, kaip „Citroen“ – DS, arba „Fiat“ – „Alfa Romeo“. Dabar korėjiečiai taiko ne tik į prabangius, galingus, bet ir į „Gran Tourer“ tipo automobilius, kurie niekada nebuvo itin populiarūs, tačiau pastaraisiais metais jų skaičius rinkoje vis auga. Tai paprastai galingi, erdvūs, išoriškai primenantys sedanus, tačiau hečbeko tipo kėbulą turintys modeliai. Pirmąjį savo „Gran Turismo“ tipo kūrinį korėjiečiai žurnalistus iš viso pasaulio pakvietė išbandyti į Maljorką – salą, kurioje vasara tęsiasi porą mėnesių ilgiau nei Šiaurės Europoje. Tas kūrinys – „KIA Stinger“. Varomas visais keturiais ratais ir turintis galingą V6 370 AG variklį.

Skaityti daugiau: https://www.15min.lt/gazas/naujiena/testai/korejieciu-rokenrolas-kia-stinger-402-865838