• „Euro NCAP“ organizacija abu naujus „Kia“ modelius įvertino aukščiausiais balais.
• Pavojų padedančių išvengti pagalbos ir saugumo technologijų gausa.
• Tvirtesni, iš lengvesnio, tačiau kietesnio plieno pagaminti naujųjų „Kia“ modelių kėbulai.
• „Optima“ pardavimai jau prasidėjo, „Sportage“ atstovybes pasieks pirmąjį 2016 m. ketvirtį.

Atlikusi išsamius automobilių saugumo testus „Euro NCAP“ organizacija naujųjų „Optima“ ir „Sportage“ modelių saugumą eismo įvykių metu įvertino maksimaliu balu – penkiomis žvaigždutėmis.

Abu modeliai taip pat gavo itin aukštus įvertinimus už suaugusių keleivių saugumą („Optima“ - 89 proc., „Sportage“ – 90 proc.), o mažamečių keleivių saugumas įvertintas atitinkamai 86 ir 83 proc.

„Optima“ modelis buvo giriamas dėl savo itin aukšto saugumo lygio visiems keleiviams priekinio ir šoninio smūgio metu. Ir visai nesvarbu, kokio ūgio keleivis ir kurioje automobilio vietoje jis sėdi. Perkamiausias Europoje „Kia“ padidinto pravažumo „Sportage“ taip pat gavo daug pagyrimų už keleivių saugumą, ypač šoninio smūgio į stulpą testo metu.

Pasitelkę pažangiausias aktyvaus saugumo technologijas naujieji „Kia“ modeliai labai svarbioje „Euro NCAP“ organizacijos atliekamų testų „Saugumo pagalbos“ („Safety Assist“) kategorijoje surinko po 71 proc.

Moderniausios aktyvaus saugumo technologijos

Naujieji „Kia“ modeliai „Optima“ ir „Sportage“ – tai du, pačiomis moderniausiomis technologijomis pasižymintys automobiliai, kokius kada nors yra sukūrusi „Kia Motors“ komanda. Abu jie gali pasiūlyti platų eismo įvykių išvengti padedančių aktyvaus saugumo technologijų sąrašą.

Standartinėje komplektacijoje sumontuota „Vehicle Stability Management“ (VSM) sistema padeda užtikrinti saugumą pačiose įvairiausiose situacijoje, ypač kai vairuotojui reikia stabdyti įveikiant posūkį. Išvengti nemalonių incidentų taip pat padeda elektroninė stabilumo kontrolės sistema ESC bei elektroninis vairo stiprintuvas. VSM ir ESC sistemos įsijungia vos tik jutikliams užfiksavus sukibimo praradimą. Dėl šių sistemų vairuotojui daug lengviau saugiai suvaldyti transporto priemonę.

Abu naujieji modeliai taip pat gali pasigirti spalvingu pasirenkamųjų saugumo technologijų sąrašu, kuriam priklauso:

• Autonominė avarinio stabdymo sistema (AEB), kurios ilgo nuotolio radarai užfiksuoja galimą susidūrimą su kita transporto priemone ar pėsčiuoju ir ima automatiškai stabdyti automobilį.
• „Lane Keeping Assist System“ (LKAS) sistema, kuri prižiūri, kad automobilis neišklystų už savo eismo juostos ženklinimo ribų ir automatiškai nukreipia jį atgal į eismo juostą.
• „High Beam Assist“ (HBA) sistema, automatiškai reguliuojanti žibintus, atsižvelgiant į eismo sąlygas ir automatiškai perjungianti ilgąsias ir tolimąsias šviesas.
• „Speed Limit Information Function“ (SLIF) sistema, kuriai priklausančios kameros stebi kelio ženklus ir prietaisų skydelyje informuoja vairuotoją apie greičio apribojimus.
• „Blind Spot Detection“ (BSD) sistema, ant šoninių veidrodėlių krašto esančiais signalais įspėjanti vairuotoją apie nematomoje, taip vadinamoje „aklojoje“ zonoje atsidūrusias kitas transporto priemones.
• „Rear Cross Traffic Alert“ (RCTA) sistema, kuri įspėja apie kitas transporto priemones, kai automobilis rieda atbuline eiga.

Naujoji „Optima“ taip pat turi „Advanced Smart Cruise Control“ (SCC) sistemą, kuri automatiškai reguliuoja greitį ir išlaiko saugų atstumą iki priešais važiuojančios transporto priemonės.

Tvirtesnis kėbulo dizainas – geresniam pasyviam saugumui

Naujųjų „Optima“ ir „Sportage“ modelių kėbulo struktūra yra gerokai tvirtesnė negu jų pirmtakų. Už tai reikia dėkoti ypač tvirtam plienui (AHSS).

50 procentų „Optima“ kėbulo yra pagaminta iš AHSS plieno, t.y. net 150 proc. daugiau, negu buvo naudojama ankstesnio modelio kėbulo konstrukcijoje (20 proc.). Be to, naujajam modeliui buvo sunaudota 450 proc. daugiau struktūrinių klijų. Šio inžinierių sprendimo rezultatas – 50 proc. pagerintas kėbulo atsparumas sukimui ir 8,6 kg lengvesnis kėbulo karkasas.

„Sportage“ modelis gali pasigirti dar didesniu AHSS plieno kiekiu. Trečios kartos modelio kėbulą sudarė 18 proc. šios itin tvirtos medžiagos, o naujojo modelio kėbulo konstrukcijai jo buvo panaudota net 51 proc. Dėl dramatiškai tvirtesnės struktūros naujojo „Sportage“ modelio atsparumas sukimui padidėjo 39 proc.

Puikų pasyvaus saugumo lygį padeda užtikrinti visus keleivius saugančios saugos oro pagalvės bei standartinės įrangos sąrašui priklausantys ISOFIX tvirtinimo taškai, skirti saugiai pritvirtinti vaikišką automobilinę kėdutę.

Naujosios „Kia Optima“ užsakymai Lietuvoje jau priimami. Modernioje Žilina gamykloje Slovakijoje gaminamas „Sportage“ modelis prekybos vietas turėtų pasiekti pirmąjį 2016 metų ketvirtį. Visi Europoje parduodami „Kia“ modeliai turi unikalią 7-erių metų arba 150 000 km ridos garantiją.